Gedurende deze leerwerkgroep houd ik mij bezig met campagne management. Campagne management bestaat uit drie onderdelen, namelijk brand management, project management en business design. Deze drie onderdelen houden in dat ik mij ga richten op de wenselijkheid, de haalbaarheid en de levensvatbaarheid van de campagne. 
De casus
Voor deze casus werk ik verder aan het concept van het Ontwerp Practicum. Een concept dat gericht is op het in de spotlight zetten van de geschiedenis van Nederlands-Indië bij de vmbo-studenten, in zowel Nederland als in Indonesië. Het uiteindelijke doel van de campagne is dan ook om de geschiedenis van deze kolonie te leren, maar ook om te leren van een andere cultuur. Uiteindelijk willen we op deze manier de twee landen opnieuw met elkaar verbinden.
Onderzoek
Binnen het onderzoek heb ik verschillende soorten analyses en modellen gebruikt. Zo heb ik gebruik gemaakt van het Hub and Spoke model om de verschillende kanalen en de verbinding hier tussen vast te leggen. In het PESO-model zijn de verschillende communicatiemiddelen vastgelegd in de richtingen: paid, earned, shared en owned. En tot slot heb ik KPI's opgesteld die de uiteindelijke doelen binnen de campagne vertalen.

Infographic​​​​​​​
Het concreet omzetten van informatie in beeld vond ik ontzettend lastig. Ik wist dan eerst ook niet waar ik moest beginnen. Zo waren te veel bevindingen voor mij belangrijk, waardoor het niet meer te verwerken was in de infographic. Uiteindelijk ben ik gewoonweg de infographic gaan vormgeven en kwam ik erachter dat je bepaalde bevindingen met elkaar kon verbinden en dus kon samenvatten. Hierdoor heb ik uiteindelijk dus een totale samenvatting kunnen realiseren in een infographic.
Back to Top