De grote vraag is hoe kan de opleiding CMD in dit Corona-tijdperk haar lessen en begeleiding zo leuk, inspirerend, prettig, veilig, effectief en efficiënt mogelijk vormgeven. Veel lessen moeten vanwege de maatregelen online gegeven worden of in een klaslokaal met minder studenten en op 1,5 meter afstand van elkaar. 
In het Ontwerp Practicum ben ik samen met een team van medestudenten op zoek gegaan naar de mogelijke oplossingen. Dit hebben we gedaan aan de hand van de 1-10-100 methode. Deze methode houdt in dat je het gehele ontwerpproces driemaal doorloopt. Dit geeft uiteindelijk als resultaat drie verschillende concepten.
 Tussentijds is er feedback gevraagd aan de hand van de zogenaamde Quality Review Bord. Ook zijn de prototypes tussendoor getest door de doelgroep. Aan de hand van deze feedback konden we waar nodig de concepten bijsturen. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat we meerdere mogelijke oplossingen voor het probleem hebben kunnen voorleggen aan de directie van de AIM. 
Een coronaproof indeling van een klaslokaal (Iteratie 1)
Outside in (iteratie 2)
De HAN-pod (iteratie 3)
Back to Top